سرور,هاست,خریدن سرور,خریدن هاستینگ

p30webhost.com
سرور,هاست,خریدن سرور,خریدن هاستینگ

p30webhost.com

server free

طبقه بندی موضوعی
پیوندهای روزانه

۲۸ مطلب در فروردين ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

افزونه عضویت حرفه ای وردپرس – پروفایل کاربری



Image result for ‫افزونه عضویت حرفه ای وردپرس – پروفایل کاربری‬‎




بروز رسانی افزونه حساب کاربری یوزر پرو به نسخه 2.23 در تاریخ 93/11/25

– اضافه شدن فایل راهنما

– پنل کاملا راستچین

– و …

افزونه وردپرس user pro بهترین پلاگین برای عضویت و ثبت نام در وردپرس که بیشترین فروش رو تا به حال بین افزونه های پروفایل کاربری داشته در ادامه به برخی قالبیت ها و امکانات خوب این افزونه اشاره می کنم. این افزونه برای سایت هایی که می خواهند عضویت حرفه ای  در سایتشان داشته باشند پیشنهاد می شود.


  • ۰
  • ۰

ایجاد متاباکس های سفارشی



Image result for ‫ایجاد متاباکس های سفارشی‬‎




آموزش ساخت متاباکس سفارشی در وردپرس


آموزش ساخت متاباکس سفارشی در وردپرس

در این مطلب آموزشی قصد داریم نحوه ایجاد یک متاباکس ساده رو برای وردپرس آموزش دهیم. افزونه هایی برای ساخت متاباکس وجود دارد ولی ما قصد داریم بدون استفاده از افزونه یک متاباکس جدید ایجاد کنیم.

قبل از شروع باید اطلاعاتی درباره متاباکس داشته باشیم!!!

متاباکس چیست و چه کاربردی دارد؟

در صفحه نوشته تازه ، برگه تازه و … شدید معمولاً غیر از عنوان و ادیتور متن بخش های دیگری از قبیل تصویر شاخص، باکس دسته ها ، باکس انتشار ، باکس وارد کردن برچسب و … وجود دارد. اگر از افزونه های سئو استفاده کنید در زیر ادیتور قسمتهایی برای وارد کردن عنوان پست و توضیحات و کلمات کلیدی و … وجود دارد.

این باکس ها هر یک نوعی متاباکس هستند


نمونه متاباکس: بخش‌ هایی که با رنگ قرمز مشخص شده است نوعی متاباکس نامیده می شوند.

کاربرد متاباکس چیست؟

بعد از اینکه متاباکس ها را شناختیم لازم است کاربرد آنها را هم بدانیم. همانطور که مشخص است متاباکس ها فرم هایی هستند که یکسری اطلاعات را از نویسنده پست دریافت می کنند و هنگام نمایش همان پست این اطلاعات را درون حلقه نمایش دهد. مانند نمایش عنوان ، دسته ، تصویر ، برچسب و …

گاهی اوقات ممکن است گزینه های پیشفرض وردپرس کافی نباشند و نیاز باشد که متاباکس جدید ساخته شود.

مثال: ما از وردپرس برای فروش نوعی کالا استفاده می کنیم و می خواهیم زیر تصویر شاخص هر محصول یک توضیح یا قیمت قبلی محصول یا …  را نمایش دهیم. اینجا متاباکس مشکل ما را رفع می کند.

 

بریم سر اصل مطلب !!! 

متاباکس را برای چه کاری نیاز داریم؟ بنده در قسمت فروشگاه سایت وب ابزار می خواهم یک عنوان کوتاه برای برای هر محصول انتخاب کنم برای این کار یک متاباکس ایجاد می کنم تا یک عنوان کوتاه را در آن وارد کنم. (باکس آخر تصویر بالا – عنوان کوتاه محصول)

برای ساخت متاباکس مجموعه ای از توابع وردپرس که برای شما آماده شده را باید گام به گام درون فایل functions.php پوسته وردپرس خود قرار دهید.

گام اول: تابع برگرداندن مقدار متاباکس

کد زیر را به functions.php پوسته در بین تگ باز و بسته php قرار دهید.

بعد از بسته شدن تگ php هیچ فاصله ای وجود نداشته باشد زیرا ممکن است با افزونه های دیگر اختلال ایجاد کند (توصیه پزشکی 

  • server host
  • ۰
  • ۰

نمایش RSS دیگر وب سایت ها در وردپرس با Ditty RSS Ticker



Image result for ‫نمایش RSS دیگر وب سایت ها در وردپرس با Ditty RSS Ticker‬‎


افزونه ها , افزونه وردپرس

افزونه نمایش RSS دیگر سایت ها در وردپرس با Ditty RSS Ticker نسخه 2.0.3Reviewed by M.J on May 26Rating: 5.0افزونه نمایش RSS دیگر سایت ها در وردپرس با Ditty RSS Ticker نسخه 2.0.3Ditty RSS Ticker یک افزونه کاربردی و البته تجاری برای وردپرس می باشد که قادر است RSS دیگر وب سایت ها را در وب سایت شما نمایش دهد. این افزونه قادر است RSS وب سایت های دیگر را به صورت خلاصه ، اسلاید ، اخبار رونده (Ticker) و به صورت عمودی به کاربران شما نمایش دهد. از قابلیت های کلیدی این افزونه می توان به قابلیت نمایش همزمان چندین RSS و تاریخ ارسال مطالب و مشاهده ادامه مطلب در وب سایت شما اشاره نمود

Ditty RSS Ticker یک افزونه کاربردی و البته تجاری برای وردپرس می باشد که قادر است RSS دیگر وب سایت ها را در وب سایت شما نمایش دهد. این افزونه قادر است RSS وب سایت های دیگر را به صورت خلاصه ،  اسلاید ، اخبار رونده (Ticker) و به صورت عمودی به کاربران شما نمایش دهد. از قابلیت های کلیدی این افزونه می توان به قابلیت نمایش همزمان چندین RSS و تاریخ ارسال مطالب و مشاهده ادامه مطلب در وب سایت شما اشاره نمود


  • ۰
  • ۰

 تنظیمات whmcs منوی general settings تب Social


Related image


برای تنظیمات اصلی یا عمومی WHMCS از منوی Setup برروی General settings کلیک می کنیم.

تب یا سربرگ social ( شبکه های اجتماعی ) :

گزینه های تب یا سربرگ social ( شبکه های اجتماعی ) به شرح زیر می باشند :

Twitter Username  :  یوزر نیم توئیتر

Announcements Tweet : اعلان یا آگهی توئیتر

Facebook Recommend : پیشنهاد فیسبوک

Facebook Comments : نظرات فیسبوک



Admin Force SSL Access : اجباری بودن ssl برای دسترسی ادمین

Disable Admin Password Reset : غیر فعال کردن ریست یا بازگردانی پسورد ادمین

Disable Credit Card Storage : غیر فعال کردن ذخیر اطلاعات کارت اعتباری

Allow Client CC Removal : این گزینه با کاربر اجاز می دهد که اطلاعات کارت اعتباری خود را حذف نماید

Disable MD5 Clients Password : غیر فعال کردن رمز عبور مدل MD5 برای کاربران

Disable Session IP Check : غیر فعال کردن دوره آی پی ( برای محافظت از کوکی ها )

API IP Access Restriction : محدودیت دسترسی آی پی  به API


  • ۰
  • ۰


در آزمایشگاه سخت افزار فیس بوک چه می گذرد؟

Image result for ‫در آزمایشگاه سخت افزار فیس بوک چه می گذرد؟‬‎


 چند سال پیش بود که فیس بوک کار ساخت سخت افزار های خودش را آغاز نمود تا بتواند در سرور های مورد نیاز خود از سخت افزار ها و قطعات کمتر و با توان برق کمتر و همچنان با توان پردازشی بیشتر استفاده کند. سخت افزاری که بتواند از پیشنهادات IBM، HP ، Dell و سیسکو ( Cisco ) مقرون به صرفه تر باشد. پیش از این گوگل و آمازون نیزو به سراغ ساخت سخت افزار برای خود رفته اند اما این دو شرکت کاملا در مورد تولیدات خود محتاط هستند و تقریبا هیچ اطلاعاتی را در این باره منتشر نمی کنند. اما فیس بوک کاملا فضای دیگری برای این کار انتخاب کرده است. فیس بوک طراحی های خود را به رایگان به دیگران عرضه می کند! درست مفهومی مشابه متن باز (  open source ) که با آن بخوبی در دنیای نرم افزار آشنا هستیم، اما این بار برای عرضه سخت افزار. ( Open Source Hardware )


  • ۰
  • ۰

A4DeskPro Flash WebSite Builder 3.03 - نرم افزار ساخت وب سایت اینترنتی فلش




Image result for ‫WYSIWYG Web Builder 6.5.1 Portable - نرم افزار طراحی وب سایت اینترنتی‬‎



نرم افزار ساخت وب سایت اینترنتی یک WYSIWYG (آنچه می بینید همان است که بدست می آورید) برنامه ای مناسب برای ایجاد طراحی صفحات وب است. عنوان WYSIWYG برنامه در واقع به این معنی است که تمام صفحه ای که نمایش داده خواهد شد در واقع همان خواهد بود که طراحی شده است و این عنوان برای این نرم افزار آن را به یک ابزار فدرتمند مبدل کرده است. در واقع این برنامه یک تولید کننده تگ HTML (زبان نشانه گذاری ابر متنی) می باشد که تنها با اشاره و کلیک بر روی تابع مورد نظر در برنامه می توانید یک صفحه وب بدون یادگیری HTML ایجاد کنید. تنها با کشیدن و رها کردن اشیاء مورد نیاز در صفحه وب خود به راحتی یک سایت زیبا را می توانید ایجاد کنید


  • ۰
  • ۰


مرجع کامل کد HTML رنگ ها (کد شش رقمی رنگ ها)




این مقدار نمایانگر سه رنگ قرمز (Red) سبز (Green) و آبی (Blue) می باشد که اصطلاحاً به آنها RGB می گویند. اگر هگز یک رنگ را FF0099 در نظر بگیریم، FF مقدار ترکیبی رنگ قرمز، 00 مقدار ترکیبی رنگ سبز و99 مقدار رنگ آبی را نشان می دهد که 00 کمرنگ ترین و FF پر رنگ ترین حالت را نمایش می دهند. بطور مثال FF0000 کاملاً رنگ قرمز را نشان می دهد.

با ترکیب این 16 کاراکتر می توانید 16.7 میلیون رنگ بسازید. اما فقط 256 رنگ هست که سازگار با کلیه  سیستمهای عامل و مرورگرها است یعنی رنگهای غیر از آنها در سیستمهای مختلف با هم فرق دارند. به جدول زیر دقت کنید فقط رنگهای سازگار از ترکیب 00,33,66,99,CC,FF تشکیل شده اند که به آنها palette-safe colors   می گویند. 

  • ۰
  • ۰


راه حل برای مشکل قطع و وصل شدن وای فای مودم



مودم را از نو راه اندازی کنید

خاموش و روشن کردن مودم یکی از بهترین راه حل های بسیاری از مشکلات می باشد. بعضی اوقات شما مشکلی در مورد بالا آوردن سایت ها دارید یا مشکلات کندی سرعت اینترنت دارید همه ی اینها ناشی از مودم شما خواهد بود.


این عمل لازم هم نیست اما مودم ها به روشن و خاموش کردن برای درست کار کردن احتیاج دارند. برای این کار دکمه مودم را خاموش کنید و کابل برق آن را برای چند ثانیه بکشید و سپس کابل را وصل کنید و بعد از چند ثانیه دکمه روشن مودم را بزنید . اگر شما مجبور شدید که این کار را انجام دهید نرم افزار دائمی سازنده این مودم ممکن است دچار مشکلاتی شود.

مواظب گرم شدن مودم باشید

مانند سایر دستگاه های الکترونیکی ، مودم نیز دچار گرمای شدیدی می شود که ممکن است به مودم آسیب بزند . در هر لحظه بعد از چند ساعت مواظب دمای مودم باشید و موقعی که بیش از حد گرم شد آن را خاموش کنید و به آن استراحت دهید.

مطمئن شوید که کابل ها متصل باشند

اگر این کار را انجام ندهید مانند این است که مغز این وسیله را متصل نکرده اید ، بعضی از افراد ممکن است ناخواسته کابل ها را درست سرجایشان نگذارند و باید از سالم بودن سیم ها و محل اتصال آنها مطمئن شوید.

  • ۰
  • ۰

آموزش محدودیت FOREIGN KEY در SQL



Image result for ‫آموزش محدودیت FOREIGN KEY در SQL‬‎




یک FOREIGN KEY یا کلید خارجی در اسکیوال ، در یک جدول به یک PRIMARY KEY در جدولی دیگر اشاره می کند.

  • برای ارتباط بین جداول از محدودیت Foreign Key استفاده می‌شود و در اصل Relational Integrity را فراهم می‌کند.
  • به عبارت ساده تر ، کلید خارجی همان مقدار کلید اصلی از جدول دیگر است.
  • مقدار یک کلید خارجی میتواند تکراری باشد.

فیلد‌های کلید خارجی ، سه نوع محدودیت را ایجاد می‌کنند :

  1. اجازه حذف رکوردی از جدول پدر نداریم که فرزندی داشته باشد.
  2. اجازه insert رکورد در جدول فرزند با کد پدری که در جدول پدر موجود نیست را نداریم.
  3. مقدار کلید پدری را که دارای فرزند هست را نمی‌توانیم تغییر دهیم.

همچنین محدودیت FOREIGN KEY  از وارد کردن داده های نامعتبر در جدول جلوگیری میکند. (در فیلد foreign key) ، دلیل آن هم، این است که با مقادیر جدول دیگر که به آن اشاره می کند تطابق ندارد.



  • ۰
  • ۰

دیتابیس

دیتابیس



Image result for ‫دیتابیس‬‎


Database یا دیتابیس یا پایگاه داده یا بانک اطلاعاتی چیست ؟ 

دیتابیس یا پایگاه داده چیست ؟ بانک اطلاعاتی یا پایگاه داده یا دیتابیس (data base) به مجموعه ای از اطلاعات با ساختار منظم  گفته می شود. این پایگاه های اطلاعاتی معمولاً در قالبی که برای دستگاه ها و رایانه ها قابل خواندن و قابل دسترسی باشند ذخیره می شوند.

پایگاه داده اس کیو ال چیست ؟


 با گسترش طراحی وب سایت های پویا در شبکه جهانی وب نیاز به یک پایگاه داده و بانک اطلاعاتی (database) بزرگ برای مدیریت محتوا  احساس میشد. مدیریت پایگاه داده ها یک فرایند پیچیده است ، که به طور قابل توجهی با برنامه و زبان برنامه نویسی SQL این نیاز برطرف شده است.

پایگاه داده در اصل مجموعه ای سازمان یافته از اطلاعات است. این واژه از دانش رایانه سرچشمه می گیرد ،اما کاربر وسیع و عمومی نیز دارد، این وسعت به اندازه ای است که مرکز اروپایی پایگاه داده (که تعاریف خردمندانه ای برای پایگاه داده ایجاد می کند) شامل تعاریف غیر الکترونیکی برای پایگاه داده می باشد. در این نوشتار به کاربرد های تکنیکی برای این اصطلاح محدود می شود.

یک تعریف ممکن این است که: پایگاه داده مجموعه ای از رکورد های ذخیره شده در رایانه با یک روش سیستماتیک (اصولی) مثل یک برنامه رایانه ای است که می تواند به سوالات کاربر پاسخ دهد. برای ذخیره و بازیابی بهتر، هر رکورد معمولا به صورت مجموعه ای از اجزای داده ای یا رویداد ها سازماندهی می گردد.

بخش های بازیابی شده در هر پرسش به اطلاعاتی تبدیل می شود که برای اتخاذ یک تصمیم کاربرد دارد. برنامه رایانه ای که برای مدیریت و پرسش و پاسخ بین پایگاه های داده ای استفاده می شود را مدیر سیستم پایگاه داده ای یا به اختصار (DBMS) می نامیم. خصوصیات و طراحی سیستم های پایگاه داده ای در علم اطلاعات مطالعه می شود.

مفهوم اصلی پایگاه داده این است که پایگاه داده مجموعه ای از رکورد ها یا تکه هایی از یک شناخت است. نوعا در یک پایگاه داده توصیف ساخت یافته ای برای  موجودیت های نگه داری شده در پایگاه داده وجود دارد: این توصیف با یک الگو یا مدل شناخته می شود. مدل توصیفی، اشیا پایگاه های داده و ارتباط بین آنها را نشان می دهد. روش های متفاوتی برای سازماندهی این مدل ها وجود دارد که به آنها مدل های پایگاه داده گوییم.

پرکاربرد ترین مدلی که امروزه بسیار استفاده می شود، مدل رابطه ای است که به طور عام به صورت زیر تعریف می شود: نمایش تمام اطلاعاتی که به فرم جداول مرتبط که هریک از سطر ها و ستونها تشکیل شده است(تعریف حقیقی آن در علم ریاضیات برسی می شود). در این مدل وابستگی ها به کمک مقادیر مشترک در بیش از یک جدول نشان داده می شود. مدل های دیگری مثل مدل سلسله مراتب و مدل شبکه ای به طور صریح تری ارتباط ها را نشان می دهند.