سرور,هاست,خریدن سرور,خریدن هاستینگ

p30webhost.com
سرور,هاست,خریدن سرور,خریدن هاستینگ

p30webhost.com

server free

طبقه بندی موضوعی
پیوندهای روزانه
  • ۰
  • ۰


آموزش نصب وردپرس ( wordpress ) روی هاست





برای نصب وردپرس روی Cpanel ابتدا باید آخرین نسخه ی وردپرس را دریافت کنید که معمولا از وبسایت وردپرس فارسی امکان پذیر است:


پس از دانلود باید نگارش جدید وردپرس را به صورت فایل زیپ بر روی دسکتاپ کامپیوتر خود ذخیره کنید. سپس وارد سی پنل خود شوید و مراحل نصب وردپرس را بر روی هاست آغاز کنید.

بارگذاری وردپرس

در مرحله اول باید مطابق شکل زیر وارد پوشه فایل های خود روی هاست شوید.


وقتی بر روی File Manager کلیک کنید وارد صفحه ای می شوید که در قسمت سمت چپ آن مشابه شکل زیر پوشه public_html را مشاهده  می کنید.


پوشه pubilc_html ریشه هاست شماست و شما باید در همین پوشه فایل های وردپرس خود را قرار دهید.
برای قرار گرفتن فایل های وردپرس در پوشه public_html باید مطابق شکل زیر از طریق گزینه upload در هاست نسخه وردپرس را به صورت فایل zip آپلود کنید.


پس از آپلود شدن پوشه وردپرس باید بر روی پوشه زیپ آن راست کلیک کنید و گزینه Extract را انتخاب کنید تا پوشه وردپرس را از زیپ خارج  کنید.


مطابق شکل زیر وقتی نسخه وردپرس را extract می کنیم باید فایل زیپ آن را از داخل سی پنل خود پاک کنید.


سپس  بر روی پوشه آبی رنگ wordpress در شکل بالا کلیک می کنیم تا تمام فایل های درون پوشه wordpress را از درون پوشه وردپرس به پوشه public_html انتقال دهیم.
همانطور که در شکل زیر می بیند برای انتقال تمام فایل های وردپرس بر روی تمام فایل ها راست کلیک می کنیم و گزینه Movee را انتخاب می  کنیم.


وقتی در شکل بالا گزینه “Move” را انتخاب می کنیم مطابق شکل زیر یک پنجره ای باز می شود که در این پنجره ، مسیر فعلی تمام فایل هایوردپرس به صورت public_html/wordpress/ مشخص شده است و شما باید کلمه wordpress را از مسیر مشخص شده در شکل پاک کنید و فایل ها را به پوشه public_html برای نصب وردپرس روی Cpanel انتقال دهید.

ساخت پایگاه داده

سپس باید کارهای مربوط به دیتابیس را انجام دهیم که برای این کار باید بر روی گزینه Database ®MysQl در داخل سی پنل  که در شکل زیر مشخص شده کلیک کنیم.


با کلیک بر روی لینک Database® MysQl که در شکل بالا مشخص شده است وارد صفحه ای مطابق شکل زیر می شویم که باید برای وردپرس خود یک دیتابیس ایجاد کنیم.


همانطور که در شکل بالا می بینید webyar نام کاربری هاست ماست و در ادامه داخل کادر سفید باید اسمی را به عنوان اسم دیتابیس تایپ کنیم که در شکل ما نام saze20 را تایپ کرده ایم.
پس از تایپ نام باید بر روی دکمه create Database کلیک می کنیم و یک پاپگاه داده با نام webyar_saze20 ایجاد می شود. در مرحله بعد باید مطابق شکل زیر برای پایگاه داده ای که ایجاد کردیم نام کاربری و پسورد تعریف کنیم.


همانطور که در شکل بالا می بینید نام کاربری پایگاه داده را webyar_saze22 تعریف کرده ایم و باید حتما پسورد پایگاه داده را هم مشخص کنید و آن را خوب به خاطر بسپارید چون در مراحل بعدی نصب به آن نیاز دارید. در مرحله بعد باید طبق شکل زیر نام کاربری را به پایگاه داده اضافه کنیم


پس از فشردن دکمه “Add” وارد صفحه ای مطابق شکل زیر می شویم که باید تمام گزینه های موجود در آن را انتخاب کنیم و سپس بر روی دکمه“Make change” کلیک می کنیم تا برای نصب وردپرس روی Cpanell پایگاه داده به صورت کامل ایجاد شود.


تمام مراحل مربوط به ایجاد پایگاه داده در این مرحله به پایان می رسد.

نصب و راه اندازی وردپرس

برای نصب فایل های وردپرس باید آدرس سایت خود را در مروگر وارد کنید در صورتی که تمام مراحل فوق را به درستی انجام داده باشید هنگام  وارد کردن آدرس سایت خود در مرورگر با صفحه ای مطابق شکل زیر مواجه می شوید.


سپس پس از عبور از صفحه بالا وارد صفحه ای مطابق شکل زیر می شوید که در فرم این صفحه باید نام پایگاه داده و نام کاربری و پسورد آن را به درستی وارد کنید و به سایر گزینه ها مثل میزبان پایگاه داده و پیشوند جدول کاری نداشته باشید.


سپس با زدن دکمه “فرستادن ” وارد صفحه ای مطابق شکل زیر به شما نشان داده می شود.


با زدن دکمه “اجرای نصب ” وارد صفحه ای مطابق شکل زیر می شوید که باید در آن نام کاربری و پسورد ورود به سیستم وردپرس را مشخص کنید.


پس از فشردن دکمه ” راه اندازی وردپرس” نصب وردپرس روی Cpanel به طور تمام و کامل انجام می شود و شما می توانید با استفاده از نام کاربری و پسوردی که در مرحله قبل تعریف کردید وارد سیستم وردپرس خود شوید.


نظرات (۶)

  • محمدعلی مقیسه
  • سلام مهندس
    آموزش ها خیلی خوب است , اما چرا تصاویر را نگذاشته اید.
    درآموزش ها خودتان ذکر کرده ایدکه طبق شکل های زیر ... اما شکلی ندیدم. متشکرم درکل آموزش ها مفید بودند.
    عالی
  • آموزش کوکی با رویال آیسینگ
  • سلام موفق باشید
    کامل و کاربردی
    <a href="https://fandak.net">کلیک کنید</a>
    bcvbcvb
    سلام بسیار زیبا بود 

    مرسی

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی