سرور,هاست,خریدن سرور,خریدن هاستینگ

p30webhost.com
سرور,هاست,خریدن سرور,خریدن هاستینگ

p30webhost.com

server free

طبقه بندی موضوعی
پیوندهای روزانه
  • ۰
  • ۰

روشن نگه داشتن رایانه و نکات مربوط به آن




چرا باید رایانه خود را تمام مدت روشن نگه داریم؟

برای اینکه سیستم خود را همیشه روشن نگه داریم، دلایل خوب و متنوعی وجود دارد. موضوع تنها پیرامون عدم معطلی وقت در روشن شدن دوباره سیستم نیست، بلکه این کار در عملکرد مثبت رایانه شما نیز تاثیر می گذارد.

 

  • این کار بهتر است

مهمترین دلیلی که یک کاربر سیستم خود را همیشه روشن نگه می دارد، راحتی است. دیگر نیازی به تلف کردن وقت برای روشن شدن دوباره رایانه نیست.

 

یک سیستم رایانه ای معمول در حدود سی ثانیه الی یک دقیقه روشن شده و به عملکرد مثبت خود می رسد. البته این میزان بستگی به مشخصات سخت افزاری و نرم افزاری سیستم نیز دارد. البته اگر همچون تصویر زیر برنامه های متعددی در زمان بوت شدن فعال می شوند، مدت طولانی تری جهت استفاده از رایانه نیاز است.


  • کامپیوتر شما آپدیت باقی می ماند

یک سیستم کارهای متنوعی برای سالم نگه داشتن شرایط رایانه انجام می دهد.


نصب سیستم های آپدیت رسانی، تهیه نسخه های متنوع پشتیبان (بکاپ)، اسکن سیستم از ویروس یا آپلود فایل های حجیم همچون تصاویر در کلودها همه به زمان زیاد و قابل توجهی نیاز دارند. در واقع رایانه سعی می کند به هنگام استفاده نشدن خود این کار ها را پیش ببرید.

 

اجازه اجرای چنین عملیاتی در هنگامی که از رایانه استفاده نمی کنید یا حتی هنگام شب می تواند سیستم شما را همیشه به روز و با عملکرد مطلوب تحویلتان دهد.

 

چرا نباید سیستم خود را همیشه روشن نگه داریم؟

شما احتمالا اکثر لوازم دیجیتالی و همچنین سیستم رایانه خود را پس از اتمام کارتان خاموش می کنید، در واقع دلایل خوبی برای این کار نیز وجود دارد که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.

 

  • هر جزء سیستم طول عمر محدودی دارد

کاملا طبیعی و مشخص است که هر جزء از رایانه طول عمر محدود و مشخصی دارد

  • هدر رفتن انرژی

گفته می شود اگر یک دستگاه الکترونیکی یا دیجیتال رو روشن نگه داریم، مصرف انرژی خود را در زمان عدم استفاده کاهش نمی دهد. اما این میزان مصرف چقدر است؟

 

یک آی‌ مک ۲۱ اینچی مدل ۲۰۱۲ در حالت عادی و معتدل حدود ۵۶ وات استفاده می کند. این میزان در حالت idle به ۴۴ وات در هر پنج دقیقه نزول می یابد. همچنین به هنگامی که صفحه نمایش خاموش است به ۱۸ وات خواهد رسید. در حالت خواب تنها ۱ وات در هر پنج دقیقه مصرف می نماید.

نظرات (۱)

متن خوبی بود نکات اموزنده ای داشت
https://fandak.net

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی