سرور,هاست,خریدن سرور,خریدن هاستینگ

p30webhost.com
سرور,هاست,خریدن سرور,خریدن هاستینگ

p30webhost.com

server free

طبقه بندی موضوعی
پیوندهای روزانه
  • ۰
  • ۰

آموزش تصویری شبکه کردن دو کامپیوتر با کابل کراس



Image result for ‫آموزش تصویری شبکه کردن دو کامپیوتر با کابل کراس‬‎




کامپیوترها را توسط کابل شبکه که معروف به کابل کراس است به هم متصل کنید و مطمئن شوید و مطمئن می‌شوید که چراغ کارت‌های شبکه روشن‌شده است و یا در لپ‌تاپ ویندوز کابل را شناسایی کند.

بر روی My Computer در صفحه اصلی و دسکتاپ کامپیوتر کلیک راست کرده و گزینه Properties را جهت انجام تنظیمات انتخاب کنید و بعد در قسمت Computer Name   روی گزینه Change Setting کلیک کرده و سپس با صفحه‌ای مقابل تصویر زیر روبرو می‌شوید.


آموزش شبکه کردن دو کامپیوتر با کابل LAN

در پنجره‌ی بازشده گزینه Change را انتخاب کرده و نسبت به تغییر اسم کامپیوتر اقدام کرده و اسم کامپیوتر و Workgroup را تعریف کنید.

در این میان به این نکته توجه داشته باشید که اسم دو کامپیوتر باید باهم متفاوت باشد ولی WorkGroup آن دو کامپیوتر باید باهم یکسان باشند.

به‌طور مثال اسم یکی از کامپیوترها را User1 و اسم کامپیوتر دوم را User2 تنظیم کنید و اسم WorkGroup هر دو را همان WorkGroup قرار دهید. بعد از انجام این تنظیمات کامپیوتر خود را یک‌بار restart کنید.

حالا نوبت به تنظیمات مربوط به آی‌پی‌های کامپیوترهاست برای انجام این کار وارد تنظیمات اصلی کامپیوتر یعنی همان کنترل پنل شوید و Network&Sharing را انتخاب کنید و سپس بر روی Local Area Connection کلیک کنید و مشاهده می‌کنید که پنجره زیر باز می‌شود:


آموزش شبکه کردن دو کامپیوتر با کابل LAN

گزینه Properties را انتخاب کرده و گزینه Internet Protocol Ver4 را انتخاب کرده و دوباره Properties را انتخاب کنید




پیکربندی کامپیوترها 


-برای شروع باید برای هر کامیپیوتر آدرس آیپی مختلفی تنظیم شود برای این کار وارد کنترل پنل خود شوید و روی گزینه Network and Sharing Center کلیک کنید و در صفحه نمایان شده مطابق شکل زیر روی گزینه Change adapter settings  کلیک کنید.

 


در پنجره Network Connections مطابق زیر روی گزینه مورد نظر راست کلیک کرده و Properties را انتخاب کنید.


سپس از پنجره Local Area Connection Properties به زبانه Network بروید و روی گزینه Internet Protocol Version 4 کلیک کرده و روی دکمه Properties کلیک کنید. حال آدرس هر یک از کامیپوتر ها (در این جا دو کامپیوتر با ویندوز۷) را مطابق زیر تعیین کنید.


خرید سرور

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی