سرور,هاست,خریدن سرور,خریدن هاستینگ

p30webhost.com
سرور,هاست,خریدن سرور,خریدن هاستینگ

p30webhost.com

server free

طبقه بندی موضوعی
پیوندهای روزانه
  • ۰
  • ۰

 چرا گوگل 12.5 میلیارد دلار برای خرید موتورولا پرداخت نمود




Image result for ‫چرا گوگل 12.5 میلیارد دلار برای خرید موتورولا پرداخت نمود‬‎



حدود 1 میلیارد دلار نیز به صورت اعتبار مالیاتی در اختیار داشت که به این ترتیب هزینه گوگل عملاً 8.5 میلیارد خواهد شد. علاوه بر آن گوگل تجارت set-top box یا همان گیرنده دیجیتالی موتورولا را نیز با قیمت 2.4 میلیارد دلار به Arris فروخت. حالا اگر 2.9 میلیارد از فروش موتورولا به لنوو را از مبلغ باقیمانده یعنی 6.1 میلیارد کم کنیم ضرر ظاهری گوگل 3.2 میلیارد دلار به دست می‌آید.


پس از اینکه گوگل موتورولا را تصاحب کرد بسیاری کارشناسان دلیل این اقدام را گنجینه بیش از 24 هزار پتنت این شرکت دانستند اما همان‌طور که شاید بدانید این پتنت‌ها در جنگ‌های حقوقی علیه اپل کارساز نبود. موتورولا پتنت‌های بسیار زیادی در مورد فناوری‌های ارتباطی GSM و WiFi به ثبت رسانده بود و پرونده‌هایی نیز علیه اپل برای توقف فروش آیفون در آمریکا تنظیم کرده بود. در آن زمان هنوز دادگاه‌ها تصمیم نگرفته بودند که آیا پتنت‌های چنین فناوری‌های حیاتی را برای توقف فروش محصولات مختلف بپذیرند و یا خیر. شاید بتوان گفت اگر گوگل می‌توانست با این پرونده‌های حقوقی فروش آیفون را متوقف کند این 12.5 میلیارد دلار بهترین 12.5 میلیارد دلاری می‌شد که گوگل تاکنون خرج کرده است. اما دادگاه ادعاهای موتورولا را بی‌پایه و اساس دانست و اعلام کرد اپل یا موتورولا اصلاً دلیلی برای حضور در دادگاه ندارند
در حال حاضر بیش از 150 میلیون دستگاه در دنیا از سیستم عامل آندروئید استفاده می کنند و روزانه بیش از 550 هزار دستگاه توسط شبکه ای از 39 سازنده بزرگ و 231 سازنده خرد در 123 کشور جهان به این تعداد افزوده می شود.


 این اعداد زمانی چشمگیر تر به نظر خواهد آمد که بدانیم سیستم عامل آندروئید تنها از سال 2007 به میدان آمده است و اولین پلتفورم باز و قابل فهم برای سخت افزارهای تلفن همراه بوده است.
البته لری پیج در پست خود هدف
گوگل از خرید موتورولا را مقابله با همدستی ماکروسافت و اپل در مقابله با همه گیر شدن سیستمم عامل آندروئید دانسته است اما حرکت پشت پرده گوگل و خرید ناگهانی موتورولا احتمالا دلایلی وسیعتری را در کنار خواهد داشت و احتمالا گوگل بدنبال گرفتن جایگاه آیفون، سامسونگ و نوکیا در بازارهای جهانی می باشد. 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی