سرور,هاست,خریدن سرور,خریدن هاستینگ

p30webhost.com
سرور,هاست,خریدن سرور,خریدن هاستینگ

p30webhost.com

server free

طبقه بندی موضوعی
پیوندهای روزانه
  • ۰
  • ۰

آشنایی با مفهوم رایج ترین کدهای وضعیت و خطاهای وب سرور




Image result for ‫آشنایی با مفهوم رایج ترین کدهای وضعیت و خطاهای وب سرور‬‎





دسته بندی کد ها:

google-404

یک دسته بندی کلی از کد های وضعیت آنها را به دسته های 200 ، 300 ، 400 و 500 تقسیم میکند. کد های وضعیت دسته 200 به در خواست های معتبر مرور گر ها برگردانده می شود. کد های 300 برای انواع ریدایرکت می باشد. کد های 400 به خطاهای رخ داده در حین در خواست از سمت کاربر و کد های دسته 500 به خطاهای سمت سرور اشاره می کند.

 

 

رایج ترین کد های وضعیت و مفهوم آنها :

200 – نشان دهنده یک در خواست موفق است و در پاسخ آن یک فایل برگردانده می شود.

201 – این کد در پاسخ موفقیت آمیز ساخت یک منبع جدید در سرور اشاره دارد مثل ساخت یک فایل

301 – این کد به یک ریدایرکت دائم در آدرس اشاره دارد. پس از این سایر درخواست ها بجای آدرس اولیه به آدرس ریدایرکت  شده هدایت می شوند. به عبارتی دیگر محتوای در خواستی بطور دائم از آدرس فعلی به آدرس جدید منتقل شده است.

302 – این نوع از ریدایرکشن به این مفهوم است که محتوا در آدرس در خواستی وجود دارد ولی موقتا به آدرسی دیگر هدایت  خواهید شد.

304 – این ریدایرکشن برای مکانیزم کش مرور گر ها کاربرد دارد. در هر درخواست به یک صفحه وب برای صرفه جویی در  مصرف اینترنت و بار گزاری سریعتر صفحات بخشی از اطلاعات مانند عکس ها و برخی اسکریپت ها در حافظه مرور گر ذخیره می شود. در درخواست های بعدی تاریخ ذخیره شدن فایل با نسخه موجود آن در وب سرور مقایسه می شود و در صورت عدم انقضاء فایل در خواستی ، کد 304 از سمت سرور برگشت می خورد و فایل ذخیره شده در مرور گر نمایش داده می شود.






رایج ترین کد های وضعیت و مفهوم آنها :

۲۰۰ – نشان دهنده یک در خواست موفق است و در پاسخ آن یک فایل برگردانده می شود.

۲۰۱ – این کد در پاسخ موفقیت آمیز ساخت یک منبع جدید در سرور اشاره دارد مثل ساخت یک فایل

۳۰۱ – این کد به یک ریدایرکت دائم در آدرس اشاره دارد. پس از این سایر درخواست ها بجای آدرس اولیه به آدرس ریدایرکت شده هدایت می شوند. به عبارتی دیگر محتوای در خواستی بطور دائم از آدرس فعلی به آدرس جدید منتقل شده است.

۳۰۲ – این نوع از ریدایرکشن به این مفهوم است که محتوا در آدرس در خواستی وجود دارد ولی موقتا به آدرسی دیگر هدایت خواهید شد.

۳۰۴ – این ریدایرکشن برای مکانیزم کش مرور گر ها کاربرد دارد. در هر درخواست به یک صفحه وب برای صرفه جویی در مصرف اینترنت و بار گزاری سریعتر صفحات بخشی از اطلاعات مانند عکس ها و برخی اسکریپت ها در حافظه مرور گر ذخیره می شود. در درخواست های بعدی تاریخ ذخیره شدن فایل با نسخه موجود آن در وب سرور مقایسه می شود و در صورت عدم انقضاء فایل در خواستی ، کد ۳۰۴ از سمت سرور برگشت می خورد و فایل ذخیره شده در مرور گر نمایش داده می شود.

۴۰۰ – آدرس در خواستی به سرور معتبر نمی باشد.

۴۰۱ – آدرس در خواست شده نیاز به ارائه نام کاربری و کلمه عبور میباشد 




نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی